פייסבוק היא פלטפורמה מומלצת ביותר לבעלי עסקים שרוצים למשוך לקוחות חדשים. הטכנולוגיה המתקדמת של פייסבוק מאפשרת ניהול קמפיינים עם שיעור המרות גבוה ויחס של עלות מול תועלת שנחשב אולי הטוב ביותר שניתן להעלות על הדעת. הכל מתחיל בפתיחת דף עסקי ומשם השמיים הם הגבול.
כולם רוצים לקוחות חדשים לעסק שלהם ומחפשים את הדרכים הטובות ביותר למשוך לקוחות שכאלו במינימום תקציב פרסום ומקסימום הצלחה. אחת הפלטפורמות המומלצות ביותר מזה מספר שנים לעשות זאת היא פייסבוק.
שיווק בפייסבוק נחשב היום חובה עסקית לכל בעל עסק שרוצה למשוך לקוחות חדשים וזאת בזכות המערכת הטכנולוגית המתקדמת שהרשת החברתית מציעה לבעלי עסקים וכמובן כמויות המידע העצומות שיש לה, פחות או יותר, על כל אחד מאתנו.
איך מגיעים ליותר לקוחות באמצעות פייסבוק?
עסקים שרוצים למשוך לקוחות חדשים באמצעות פייסבוק חייבים ראשית כל לבצע פתיחת דף עסקי בפייסבוק. אי אפשר לנהל פעילות עסקית בפייסבוק בצורה יעילה ומקצועית עם כל הכלים שהרשת מציעה באמצעות דף פרופיל פרטי.
לאחר פתיחת דף עסקי בפייסבוק מה שצריכים הוא ניהול דף עסקי בפייסבוק בצורה חכמה ומוצלחת כדי למשוך לקוחות חדשים. זה אולי נשמע די טריוויאלי שיש לנהל את הדף כדי למשוך לקוחות חדשים אבל הרוב עושים זאת בצורה לא נכונה ולכן מבזבזים אנרגיה וכספים רבים לשווא.
ניהול דף עסקי בפייסבוק בצורה נכונה צריך להיות מבוסס על כמה אלמנטים:
- העלאת תוכן בעל ערך – חשוב מאוד שהדף יציג למבקרים בו בפעם הראשונה או לעוקבים שלו תוכן בעל ערך. עמודים שיש בהם רק תוכן פרסומי הרבה פחות יעילים ולרוב ירחיקו גולשים חדשים שהגיעו אליהם מבלי שאלו יהיו מעוניינים לסמן לייק ו/או להתחיל לעקוב אחרי הדף. תוכן עם ערך יוצר עניין ומושך גולשים שכאלו להתחיל לעקוב אחריכם באופן קבוע ולכן יש יותר סיכוי שיהפכו בהמשך גם ללקוחות בפועל.
- עקביות ועדכניות – דף פייסבוק חייב להיות עדכני ועם קצב העלאה עקבי של פוסטים ו/או סטוריז. חשוב מאוד שהעוקבים בדף יקבלו איתות שהוא קיים לפחות פעמיים שלוש בשבוע וגם שגולשים שמגיעים אליו בפעם הראשונה יראו שהפוסטים החדשים הם מהימים האחרונים או אפילו אותו היום. הדבר מצביע על נוכחות ופעילות עסקית שוטפת של העסק.
- פרסום ממוקד – האלמנט החשוב ביותר הוא כנראה פלטפורמת הפרסום האיכותית של פייסבוק. יש להבין שפוסט בדף העסקי מגיע לחשיפה רק ל 10-20 אחוז מהעוקבים בדף. אלו יהיו מי שמגלים הכי הרבה פעילות בדף בעת האחרונה (שיתוף, תגובה, לייק וכן הלאה). כל השאר יראו פחות ופחות את התוכן שתעלו אלא אם תפרסמו בפרסום ממומן. פרסום בפייסבוק אפשר לכוון לעוקבים הקיימים של הדף ובדרך זאת לעורר את הפעילות שלהם בדף או לקהל חדש וממוקד שאתם בוחרים על פי סינון שמתאים לכם. לדוגמא: הורים לילדים בגיל 3-5, תושבי חיפה שמתעניינים בספרים. זה קהל מעולה לסופר שרוצה לפרסם ספר ילדים חדש. יש סיכוי גדול שהקהל שבחרתם יהפוך ללקוח או לכל הפחות יתחיל לעקוב אחריכם ובהמשך יש סיכוי שיצטרף למעגל הלקוחות החדשים שלכם.
מעל 5 מיליון ישראלים גולשים בפייסבוק מדי יום. הלקוחות החדשים שלכם נמצאים שם. אתם רק צריכים לנהל דף עסקי בצורה יעילה ומקצועית ותרוויחו לקוחות חדשים.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מעניקה פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים ברשתות החברתיות הגדולות בישראל (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד).