כמעט כל בעל עסק מבין את החשיבות בהקמת אתר אינטרנט, אך משום מה לא כולם מבינים את החשיבות בקידום, שיווק ופרסום של האתר.
במאמר זה אסביר מהו קידום אורגני (SEO) ולמה חשוב להשקיע בתהליך זה לאורך זמן במשך כל חיי העסק שלך.
מהו קידום אורגני (SEO)?
קידום אורגני (SEO) הוא תהליך בו ניתן להשפיע בצורה ישירה על תוצאות החיפוש של גוגל ולגרום למנוע החיפוש של גוגל להציג את האתר שלך בראש התוצאות על ביטויים ספציפיים.
למשל, אם אתה עורך דין בתל אביב, לאחר תהליך של קידום אורגני, תוכל להופיע במקומות הראשונים בגוגל ברגע שהלקוחות שלך יחפשו "עורך דין בתל אביב", "עורך דין מקרקעין", "עורך דין מומלץ בתל אביב" וכדומה.
היתרונות המרכזיים בתהליך קידום אורגני (SEO)
קידום אורגני (SEO) שמבוצע בהצלחה, מאפשר לבעל העסק ליהנות מיתרונות רבים, הנה העיקריים שבהם:
- לקוחות – אחת הבעיות העיקריות שעומדות בפני כל בעל עסק היא גיוס של לקוחות חדשים לעסק. קידום אורגני (SEO) מאפשר לבעל העסק לקבל לקוחות חדשים דרך האתר מידי יום/חודש וכתוצאה מכך להגדיל את תזרים ומחזור המכירות של העסק.
- מיתוג – אתרים שעברו תהליך קידום אורגני (SEO) נהנים מגידול משמעותי ברמת הנראות, המיתוג והפרסום של העסק. מחקרים אחרונים מראים כי גולשים אשר מחפשים בגוגל, תופסים את האתרים שנמצאים בראש התוצאות כסמכותיים, אמינים וטובים יותר מהמתחרים שלהם.
- תנועת גולשים קבועה – קידום אורגני (SEO) מאפשר לאתר לגדול בצורה טבעית על ידי כתיבת תוכן חדש (מאמרים, טיפים וחדשות). גידול זה, תורם בסופו של דבר ליצירת תנועת גולשים קבועה, יציבה ואיכותית אשר ניתן להמיר אותה ללקוחות משלמים בעסק.
- החזר גבוהה על ההשקעה (ROI) – ברוב התחומים ברשת, קידום אורגני (SEO) מאפשר לבעל העסק להשיג החזר גבוהה מאוד (ROI) על ההשקעה שלו בהשוואה לחלופות כמו פרסום בעיתון/מקומון, רדיו, השתתפות בקבוצות Networking, שליחת ניוזלטרים או כל פעולה שיווקית אחרת.
לסיכום, הקמת אתר אינטרנט ללא תקצוב של פעולת קידום כלשהי, גורמת לכך שהאתר לא יוצג בראש תוצאות החיפוש של גוגל ובעל האתר יפסיד פניות, טלפונים ומכירות רבות שהיה יכול לעשות דרך האינטרנט.